Uwaga Studenci, Czas na zmianę, która przywraca sens edukacji

wpis w: Komunikat | 0

 

W roku akademickim 2018/2019 studenci Wydziału Pedagogiki i Psychologii będą mogli uczestniczyć w programie:

 

Tutoring dla najlepszych

      

czyli rozwijać swoje zainteresowania naukowe pod opieką tutora – wybranego nauczyciela akademickiego PiPs

 

Dlaczego warto?

Masz szansę na:

  • indywidualny rozwój naukowy;
  • uzupełnienie programu kształcenia o zagadnienia, które Cię interesują;
  • włączenie się w prace zespołu naukowego Twojego tutora oraz uzyskanie pomocy
    w planowaniu i realizacji własnych pomysłów i projektów;
  • uzyskanie szerszego dostępu do narzędzi badawczych;
  • przygotowanie pod opieką tutora publikacji, wystąpień, projektów grantowych;
  • skuteczniejszą aplikację o stypendia naukowe.

Jak stać się uczestnikiem programu?

– Nabór studentów, zainteresowanych uczestnictwem w programie trwa od 11.12.2018 r.

do 31.12.2018 r.;

– Na stronach internetowych Instytutu Pedagogiki i Instytutu Psychologii zostały zamieszczone informacje na temat Tutorów (zainteresowania naukowe, możliwe obszary badawcze lub też aktualnie realizowane projekty naukowe i dydaktyczne): zapoznaj się, podejmij decyzję, wybierz

– Zgłoś swoją chęć uczestnictwa w programie, wskaż wybranego tutora. W swoim zgłoszeniu  podaj również: kierunek studiów (pedagogika/psychologia), rok studiów, ich stopień  (studia licencjackie/studia magisterskie) oraz rodzaj studiów (dzienne/zaoczne/wieczorowe).

Uwaga! Jeśli tutor zaproponował dodatkowe kryteria rekrutacji należy je uwzględnić  w swoim zgłoszeniu.

Zgłoszeń należy dokonywać drogą elektroniczną na adres e-mailowy koordynatora projektu: violetta.rodek@us.edu.pl);

–  Pomyślna rekrutacja zostanie zakończona podpisaniem deklaracji uczestnictwa w projekcie.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Wejdź na:  htpp://tutor.us.edu.pl

Zapytaj koordynatora projektu na naszym wydziale:

violetta.rodek@us.edu.pl; tel. 791 55 77 84

Tutorzy  

zainteresowania naukowe, obszary badawcze, realizowane projekty naukowe i dydaktyczne

(wykaz osób w ujęciu alfabetycznym)

 

dr hab. Ewa Borowiec

Zakład Dydaktyki Ogólnej i Pedeutologii

 

  • Opis działań edukacyjnych na rzecz zrównoważonego rozwoju prowadzonych przez organizacje pozarządowe.
  • Ocena projektów edukacyjnych na rzecz zrównoważonego rozwoju dostępnych dla pedagogów/nauczycieli w zasobach sieci.
  • Opracowanie planu strategii kształcenia przygotowania się do życia zgodnie
    z wartościami zrównoważonego rozwoju dla studentów pedagogiki/specjalności

 

dr Michał Brol

Zakład Psychologii Pracy i Organizacji

 

  • Funkcjonowanie zespołów, w szczególności zespołów naukowych.
  • Procesy grupowe, w szczególności dynamika dyskusji wewnątrzgrupowej.
  • Popularyzacja psychologii oraz edukacji psychologicznej, w szczególności poprzez media, a zwłaszcza filmy, seriale i programy telewizyjne.
  • Związki psychologii i filmu, w szczególności psychologii w filmie oraz psychologii widza filmowego.

W zgłoszeniu proszę wskazać wybrane obszary i ewentualne własne propozycje tematów w tych obszarach. Oprócz tego proszę wstępnie określić preferowaną formę efektu tutoringu, taką jak: przygotowanie publikacji (naukowej/popularnonaukowej), wystąpienia konferencyjnego lub wniosku grantowego. Proszę również o podanie roku studiów.

Uwaga: oferta skierowana wyłącznie do studentów psychologii

 

mgr Dagmara Dobosz

Katedra Pedagogiki Społecznej

 

  • Problematyki płci społeczno-kulturowej (zagadnienia związane z  pojęciami kobiecości i męskości, stereotypy związane z płcią, medialny wizerunek kobiecości
    • i męskości).
  • Seksualność człowieka, seksualizacja kultury.
  • Niekonwencjonalne metody badania środowiska społecznego (badania partycypacyjne i aktywizujące, warsztat badacza i młodego naukowca).

 

dr hab. Ewa Jarosz

Katedra Pedagogiki Społecznej

 

  • „Prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka” – znaczenie ochrony i upowszechniania praw dzieci dla rozwoju społecznego.
  • „Nie dopiero będzie a już ..” jest! – o istocie, możliwościach i barierach rozwoju aktywnego obywatelstwa dzieci (partycypacji społecznej dzieci).
  • Badania dzieciństw (childhoods studies) – nowoczesny paradygmat poznawania problemów dzieci oraz działania na rzecz poprawy sytuacji dzieci i jakości doświadczania dzieciństwa.
  • „Podcięte skrzydła” czyli o przemocy wobec dzieci, jej istocie i znaczeniu indywidualnym i społecznym.

 

dr hab. Violetta Rodek

Zakład Dydaktyki Ogólnej i Pedeutologii

 

  • Autoedukacja, rozumiana jako autonomiczny proces, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem, kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami.
  • Techniki samodzielnego uczenia się – próba obalenia mitów na podstawie najnowszych badań naukowych.
  • Współczesne zagrożenia życia duchowego człowieka.
  • Dobre maniery w pracy i na co dzień, czyli jak ułatwić sobie życie – w stronę rozwoju kultury pedagogicznej.

 

dr Agnieszka Skorupa

Zakład Psychologii Ogólnej

 

  • Związek filmów fabularnych z utrwalaniem przekonań nt. chorób psychicznych
    u młodzieży w wieku 11-13 lat.
  • Profilaktyka zaburzeń zdrowia psychicznego u młodzieży w wieku 11-13 lat
    z zastosowaniem filmów fabularnych.

W zgłoszeniu proszę wskazać wybrany obszar oraz preferowany efekt pracy z tutorem: wystąpienie na konferencji naukowej, publikacja naukowa, publikacja popularnonaukowa, przygotowanie wniosku grantowego. Proszę również o podanie roku studiów.

Uwaga: oferta skierowana wyłącznie do studentów psychologii

 

dr Iwona Wendreńska

Zakład Pedagogiki Specjalnej

 

  • Wspomaganie rozwoju osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Nowatorstwo pedagogiczne.
  • Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnością lub zaburzeniami
    ze spektrum autyzmu.
  • Samorozwój studentów i pedagogów specjalnych.

 

dr Edyta Widawska

Zakład Teorii Wychowania

 

  • Mediacje i negocjacje społeczne.
  • Prawa człowieka, dziecka oraz osób z niepełnosprawnościami.
  • Edukacja międzykulturowa.
  • Pedagogika rodziny.
  • Działania integracyjne.
  • Aktywizacja społeczności lokalnych (na przykładzie budżetu obywatelskiego).